we love Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van grahamnoesjkanestor - WaarBenJij.nu we love Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van grahamnoesjkanestor - WaarBenJij.nu

we love Hanoi

Blijf op de hoogte en volg grahamnoesjkanestor

30 November 2015 | Vietnam, Hanoi

Hanoi is onze favoriete stad tot nu toe. Hoewel het verkeer, de brommertjes, dag en nacht, toeteren is het een rustige stad. Een mix van oud en modern. Er zijn heel leuke winkeltjes en plaatsen om te eten. Oversteken is een kunst, het is niet mogelijk om te wachten tot er niemand aan komt rijden. Je moet gewoon langzaam over wandelen en de brommertjes rijden links en rechts langs je door. Ik denk dat we ook in het voordeel zijn doordat we kinderen bij hebben, dan zijn ze toch voorzichtiger. Ook in Vietnam zijn ze zot van de kinderen. Overal worden ze gevraagd om samen op de foto te gaan.
Het is wel koud in Hanoi, we hebben onze lange broek en fleece nodig. We hebben nog niet zoveel bezocht. De eerste dag hebben we een tochtje met de riksja gemaakt. We zaten er metvzijn vieren op, het mannetje heeft serieus moeten trappen. Aan het eind van het uur gingen we nog maar langzaam vooruit. We zijn door de oude wijk gereden, waar er in iedere straat iets anders te koop is. Er waren straten met gereedschap, kinderspullen, zelfs een straat waar ze op de stoep hele keukens maakten en zelfs straat waar ze kerstversiering verkochten. We hebben rond het meer gewandeld. We hebben de tempel van de literatuur bezocht, een mooi complex met tuinen, pavilioenen en veel bonsai s. De laatste dag zijn we naar de Hoa Lo gevangenis geweest. Nestor was onder de indruk. Het was eerst een Franse gevangenis voor politieke gevangenen. De gevangenen werden in hun cellen geboeid aan de voeten, in de dodencellen bleven ze 10 maanden in een donkere cel, met hun voeten afgemaakt aan hun bed. Nadien werden ze onthoofd. Nestor is er de hele verdere dag verdrietig van geweest dat mensen elkaar zo kunnen behandelen. Nadien verbleven er amerikaanse krijgsgevangenen. Nu is het tijd om te gaan eten.

• 30 November 2015 - 11:56

Roel:

Ik vond Hanoi ook te gek.
    Amuseer jullie!

• 30 November 2015 - 12:42

Huguette:

Hanoi dat moet geweldig zijn, dit spreekt echt tot de verbeelding.
    Hoe gaan jullie al dat mooie kunnen onthouden?
    En hoe valt het eten mee?
    Kerst en nieuwjaar ginder vieren zal geweldig zijn
    .Het regent hier ,het is grijs en grauw.
    Ik wens jullie nog leuke dagen.
    Dikke knuffel

• 01 December 2015 - 20:54

Janina:

Lijkt ons allemaal heel leuk!!! We waren er graag bij geweest!
    Féline zegt vaak dat ze ook wil gaan.
    Amuseer jullie en geniet ervan.