Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van grahamnoesjkanestor - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van grahamnoesjkanestor - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg grahamnoesjkanestor

23 November 2015 | Laos, Luang Prabang

Ik ben niet zo goed bezig wat betreft het bijhouden van onze blog. Ondertussen zijn we in Laos. Na Chlang mai zijn we 5 dagen naar Pai geweest. We verbleven er in Bueng Pai fish farm, hier zijn we tijdens onze vormgevers ook geweest. We vonden het toen jammer dat we al na 2 nachten moesten vertrekken. Bueng Pai is werkelijk een paradijs, zo ' n leuke plek echt prachtig. Pai op zich is ook al leuk. We hebben bij aankomst een brommer gehuurd, met 4 op de brommer lukt ook prima. Gelukkig kwamen ze ons ophalen want met onze bagage erbij was het nooit gelukt. We hebben echt wel veel mee te sleuren. twee overvolle rugzakken, twee kleine zakken, een buggy en Nestor heeft nog een rugzak met speelgoed. Maar het lukt.
Ik bedenk dat ik eerst nog moet vertellen over onze trip naar elephant jungle paradise. We zijn al 2 keer een dag bij olifanten geweest, maar dit was toch weer anders. Eerst was er een tocht van 2 uren naar de bergen buiten Chiang mai. Omwille van de kinderen mochten we in de truck zitten, de rest moesters achter in de laad bak op ongemakkelijk banken zitten. Het was een serieuze tocht offroad en omdat het had geregend nog erger. Bij de olifanten aangekomen, 2 oudere en een tje van 4 jaar mochten we ze eerst te eten geven. Nestor had best veel schrik, ze waren nogal fel als je eten vast had en het zijn enorme beesten als je er langs staat. Het was vooral fijno de olifanten te zien bewegen in de jungle. Toen hetvtijd was om ze te gaan wassen, kwamen ze letterlijk de hele berg afgelopen met hun staartje omhoog. Voor ons was het moeilijk om recht te blijven op het modderige pad, maar voor de olifanten was dat geen probleem. Ze maakten ook een heel apart geluid, dat eerder leek op een roedel honden. Ze zagen er in ieder geval gelukkig uit in de jungle. Heel anders dan andere olifanten die we elders zien, die vastgeketend zijn, en waarop een zitje wordt gemaakt om met een hele familie op te zitten. Het olifantenkamp had ook een super locatie aan een waterval. We hebben ook een waterslang gezien. Nu is het slaaptijd, morgen schrijf ik verder. Ik heb gehoord dat het thuis echt winterweer is. Hier is het best warm overdag en s' avonds aangenaam koel. Laos is heel anders dan Thailand, veel rustiger, zelfs in het verkeer lijktviedereen het rustig aan te doen. Het is wel duur., maar dat komt misschien gewoon doordat het heel toeristisch is.

  • 23 November 2015 - 19:35

    Kobe Dreesen:

    dag nestor wat ben je aan het doen? ik mis je vreeselek en de kids van de klas ook doe de groetjes daag!

  • 23 November 2015 - 23:00

    Huguette:

    eindelijk heb ik jullie weer terug gevonden.
    ik was jullie niet vergeten; hoor.
    het zijn fantastische belevenissen die jullie daar meemaken.
    ik wou er zo bij zijn
    de vrieskou is bij ons geland
    ik ga nu slapen
    dikke knuffel van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

grahamnoesjkanestor

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 25338

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 04 Februari 2016

Azië met vier!

27 Maart 2012 - 27 April 2012

Terug naar thailand

31 Januari 2011 - 22 Maart 2011

Met ons drietjes naar Thailand

Landen bezocht: