relaxen in het dolphin bay resort - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van grahamnoesjkanestor - WaarBenJij.nu relaxen in het dolphin bay resort - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van grahamnoesjkanestor - WaarBenJij.nu

relaxen in het dolphin bay resort

Door: GrahamNoesjkaNestor

Blijf op de hoogte en volg grahamnoesjkanestor

24 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Hier ben ik weer. We hebben genoten van ons nachtje in BKK in de U place. Het was een heel modern gebouw met gepolijste betonnen vloeren en witte muren met accenten fel groen, maar vooral met een heerlijk bed met donsdeken(hoewel het buiten warm is, is het in de kamer fris met de airco) en een goed kussen. Dat hebben we toch wel gemist, een fijn bed. De matrassen zijn hier over het algemeen hard, soms zelfs extreem hard en de kussens te dik, ik word regelmatig wakker met pijn in mijn nek.
Een ander voordeel aan de U place, er is een vriendelijke maar afstandelijke bediening. Dat was een hele verademing.In de lamphu tree house, waar we eigenlijk wilde overnachten(hier hebben we ook de eerste nachten van onze reis verbleven)zijn ze super vriendelijk.Maar het is te.Toen we aankwamen, ook al hadden ze geen plaats, drie glazen fruitsap. Dat is heel vriendelijk maar nes smoddert als hij zelf een glas krijgt dus sta ik daar met twee glazen en nestor die naar het zwembad wil. Vervolgens krijgt hij een stuk fruit, waar hij een keer in bijt en dan niet meer moet hebben. Dus ik weer met een glas fruitsap, het andere ergens neer gezet en een stuk fruit. Omdat hij ht fruit niet wil komen ze af met, natuurlijk een banaan.Nestor begint er van te eten maar heeft er ook geen zin in. Dua geef ik het eerste stuk fruit aan graham en neem ik de banaan.Dan komt er iemand van de U place binnen om ons op te halen, vanuit de Lamphu hadden ze dit geregeld, dus moest ik nog snel mijn drinken uitdrinken en een banaan opeten.Ja, er zijn ergere dingen in het leven, maar een hotel waar ze ons gewoon met rust laten was eens fijn.
In BKK zijn we s'avonds naar Khao san rd gewandeld. We zijn gaan eten bij pizzacompany en dat was wel heel duur, 800THB, amai terwijl we de vorige avond in Ayutthaya voor 60THB hadden gegeten in een klein restaurantje.
Graham is op khao san gaan kijken voor een tattoo. Hij wil er graag een laten zetten als we het laatste weekend terug komen. Maar hij twijfelt nog, ik vind het maar niks, maar hij wil dat al zo lang.
Gisteren morgen zijn we na het ontbijt met de taxi naar het busstation gegaan. Het station was tevens een groot winkelcomplex. We hadden geluk, de bus naar Hua hin een Pranburi ging bijna vertrekken. Wij gelopen naar busterminal 79, een heel eind dus.
Tegen 14u30 waren we in pranburi, maar geen taxi te bespeuren. We hebben het resort gebeld en na 20 minuten waren ze er om ons op te halen.
Het Dolphin Bay resort is heel plezant. Ik had dit resort gekozen omdat het een familie resort is met leuk zwembad voor Nestor en speeltuintje. We zitten in bungalow 3 en dat is bijna aan het strand.Er ligt een straatje tussen het strand en het resort.Vanop ons terras kunnen we de zee zien. De temperatuur is aangenaam. Sinds drie dagen is het regelmatig bewolkt, het heeft eergisteren ook geonweerd, maar daar hebbben we geen last van.
Graham en Nestor zijn op dit moment aan het zwemmen in het zwembad, Nes zwemt ondertussen alleen rond met zijn zwemvest. Hij gaat zelfs alleen van de glijbaan zonder dat we hem beneden moeten opvangen.
Ze hebben hier een kindermenu met gestoofde groenten. Hoewel hij ook frietjes had, heeft Nestor gisteren gesmuld van de bloemkool, brocoli en worteltjes.Deze voormiddag hebben we op het strand gespeeld. Het strandis hier niet zo speciaal maar wel rustig. In het resort verblijven vooral Engelse gezinnen. De kindjes zijn allemaal ouder dan Nes, hij vindt het jammer dat ze niet met hem spelen.
Morgen komen ze ons om half tien halen voor een boottocht naar monkey island en naar een grot.
Overmorgen moeten we om 7u vertrekken naar Hua hin. in Hua hin vertrekken we om 8u30 met de bus naar Chumphon om vandaar met de boot naar Ko tao te gaan.
Zo morgen ben ik er weer x

  • 24 Februari 2011 - 12:07

    Janina:

    Hallo, het is echt super om te lezen wat jullie allemaal doen en om te horen dat het allemaal zo goed meevalt! Gelukkig is er nog niemand van jullie ziek geworden. Dan heb je wel die hele apotheek voor niks meegenomen. Maarja beter zo hé ;-) (Ge smeert Nes toch goed in tegen de zon hé ;-) )
    Bedankt nog voor je berichtje. Ik had het pas gezien toen ik gedaan had met werken en toen was het al te laat om terug te sturen dus heb ik het de dag erna maar gedaan.
    Nog 26 dagen en dan zijn jullie terug...JOEPIEEEE!!! ;-)
    Geniet nog van het zonneke en geef Nes een hele dikke kus van mij! Kijkt hij trouwens nog veel naar Kaatje en Bumba???
    Doooeeeiii xxx

  • 24 Februari 2011 - 13:08

    Mama:

    ben juist terug van de les schilderen .Het is maar stil zonder Nestor hier .Hoor van papa dat jullie een terrasje aan 't doen zijn.
    Bedankt voor de bloemen.
    Kusjes aan Nestor

  • 24 Februari 2011 - 16:54

    Mariska:

    ik vrees dat Nes zich wat genegeerd gaat voelen als m thuis komt...
    Ik wou dat ik ook iets interessants kon terug zeggen, maar helaas... Hier gebeurd niet zoveel bijzonders. Stijn is deze week wel naar spoed geweest voor zijne maag en vandaag naar de cardioloog, maar hij mankeert uiteindelijk niks (stress wss)
    Voor de rest... same old same old :)
    xxx

  • 24 Februari 2011 - 19:22

    Christel:

    Heel fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en dat het allemaal super meevalt.
    (en wij hier maar werken en balen in de kou en de regen, gisteren zelfs een beetje sneeuw)
    Geniet er nog van, groetjes aan Graham en dikke knuffel aan Nestor.
    (en Graham, met zo'n tattoo zou ik toch maar oppassen)

  • 25 Februari 2011 - 08:44

    Grahamnoesjkanestor :

    Ja er is nog niemand van ons ziek geworden. Dus twee toiletzakken met medicatie zitten nog helemaal vol. Ik heb 1 dafalgan genomen voor hoofdpijn en een beetje ontsmettingsalcohol voor mijne teen die ik tegen een steen had gestoten. Graham heeft gisteren hetzelfde voorgehad.En Nes wordt natuurlijk goed ingesmeerd.
    Eigenlijk zijn we het hier nog niet moe. We beginnen zelfs het gevoel te krijgen dat we tijd te kort gaan hebben. Het lijkt alsof we gisteren nog vier weken hadden en dat er plots een week voorbij is.
    Nestor heeft al vaak naar kaatje gekeken op de mp4 daar is hij heel blij mee.
    Ik vond de bloemetjes ook heel mooi.maar ging niet om ze in de rugzak mee te slepen.
    Stijn ook naar de cardioloog? Moet Stijn zich niet zo opjagen he of gij hem niet zo opjagen Maris ;)
    Ze komen ons juist een milkshake brengen, hij is zo dik dat ge hem niet kunt opzuigen door het rietje. Wel lekker.

  • 25 Februari 2011 - 16:22

    Maris:

    Het zal een combinatie van de 2 zijn zeker... Ik kan nogal goed mensen opjagen, en Stijn jaagt zich nogal rap op :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

grahamnoesjkanestor

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 25352

Voorgaande reizen:

04 November 2015 - 04 Februari 2016

Azië met vier!

27 Maart 2012 - 27 April 2012

Terug naar thailand

31 Januari 2011 - 22 Maart 2011

Met ons drietjes naar Thailand

Landen bezocht: